Vedeli ste, že schudnúť sa dá aj obyčajnou chôdzou?

03.01.2019

Určite ste počuli o tom, že chôdza je zdravá. Ale vedeli ste o tom, že je to jedno z najefektívnejších cvičení pre schudnutie? 

Pri chodení zapájame všetky svaly a tým, že si určujeme tempo pomalej a rýchlej chôdze cvičíme aj srdce. Aké sú najlepšie spôsoby, ktoré nám pomôžu chudnúť pri chôdzi?

V prvom rade je dôležité kombinovať tréningy s vysokou a nízkou intenzitou. Na chôdzi je pozitívne, že dokáže odbúrať stres, a ten je veľakrát príčinou priberania. Aby bola chôdza čo najefektívnejšia a skutočne vám pomohla schudnúť, mali by ste dodržiavať niektoré zásady. Tieto sú prvoradé:

Aspoň 15 000 krokov za deň

Stanovte si cieľ. Ak chcete schudnúť, mali by ste za deň prejsť aspoň 15 000 krokov. A to každý jeden deň v týždni. Nebojte sa pomaly zvyšovať počet krokov ani tempo chôdze. Nemali by ste si však tréning nechávať na neskorý večer, vtedy je telo viac unavená a náchylné na zranenia, tiež môžete mať problémy zaspať.

Stiahnite si aplikáciu, ktorá bude merať vaše kroky

Nie je nič príjemnejšie ako pozrieť sa do záznamu a zistiť, ako ste oproti prvému dňu pokročili. Budete mať prehľad, motiváciu a hneď lepšiu náladu. V prípade, že niektorý z dní nedosiahnete počet krokov stanovený ako cieľ, nezúfajte, ale snažte sa vždy aspoň minimálnu hranicu prejsť, optimálne aj navyšovať. Evidujte si aj čas, za ktorý daný počet krokov prejdete. Budete môcť sledovať vaše tempo. Oplatí sa ho striedať aj počas jedného tréningu.

Tri x 20 minút denne

Trikom na chudnutie nie je jedna veľká prechádzka denne, ale tri dvadsaťminútové. Výskum vedcov z George Washington University ukázal, že ľudia, ktorí sa pravidelne prechádzali po každom jedle aspoň 15 minút, mali lepšiu kontrolu nad hladinou cukru v krvi ako tí, ktorí sa prechádzali raz denne 45 minút. Prechádzka po obede a večeri je teda veľmi dobrý spôsob, ako vyburcovať telo k chudnutiu.

Trikrát týždenne si dajte 45-minútovú rýchlejšiu prechádzku

Pri pomalej chôdzi nedosiahnete potrebnú srdcovú frekvenciu na spaľovanie tuku. K optimálnemu spaľovaniu tuku prichádza vtedy, ak je vaša srdcová frekvencia vo výške 60 až 70 percent vašej maximálnej tepovej frekvencie. Tridsaťročná žena má maximálnu tepovú frekvenciu 190 úderov za minútu.

Prechádzky do kopca

Niekoľkokrát týždenne si doprajte prechádzku do kopca. Je to iný druh záťaže ako prechádzka po rovine. Pomôže vám vybudovať svaly a zvýši rýchlosť vášho metabolizmu. Takto spálite ešte viac kalórií. Môžete striedať chôdzu na rovine s chôdzou do kopca pri rôznej intenzite, uvidíte, aký to bude mať efekt.

Doplňte chôdzu o cvičenie

Efekt prechádzky výrazne posilníte, ak si vždy po kúsku spravíte pauzu, na to, aby ste urobili pár drepov, výpadov, skokov, klikov opierajúc sa o lavičku. Pokračuje v rýchlej chôdzi a po 5 minútach si zase urobte cvičenia, ktoré posilnia vaše svaly.

Čo najviac pešo

Ak sa potrebujete niekam dostať, skúste nevyužívať dopravné prostriedky alebo ich kombinujte s prechádzkou. Dobrým fígľom je vždy si vybrať dlhšiu trasu, nie tú najkratšiu. Používajte schody, prechádzajte sa pri telefonovaní, premýšľaní, či v rámci prestávky v práci.