Cviky na pevnú postavu

Tréning svalov hlbokého stabilizačného systému (tzv. CORE) je základom pre budovanie pevnej postavy. Tento komplex svalov vždy precvičíte pri vykonávaní balančných cvikov. Vtedy môžete použiť rôzne pomôcky, ako je TRX, bosu, fitlopta. Dá sa však precvičiť aj jednoducho doma, pričom žiadne pomôcky potrebovať nebudete. Medzi najzámejšie cviky patria Plank (doska), Horolezec alebo Bočný plank. Pozrite si výber z tých najlepších cvikov pre pevnú postavu.

Počas celej doby cvičenia s BOSU automaticky zapájate hlboko uložené brušné a chrbtové svaly, ktoré bežným pohybom neposilníte, a ktoré sú zodpovedné za správne držanie tela. Na bosu sa dá výborne posilniť celé telo. Bosu je ideálnou pomôckou pre zdravé chudnutie, spevnenie celého tela, tréning vytrvalosti a celkovej kondície. To všetko bez...

Základné cviky sú osvedčené a nenahraditeľné. Musíme sa naučiť ich správnu techniku. Keď zvládneme základy, pustíme sa do ďalších cvikov, ktorými sa vytvarujeme do dokonalosti. Týchto TOP 15 cvikov pre tréning vnútorných stabilizačných svalov (CORE) je úplne nenahraditeľných.

Cviky na core

28.12.2018

Core predstavuje označenie pre svaly, ktoré sú uložené pod povrchovým svalstvom. Patrí sem panvové dno, priamy brušný sval, bránica, vzpriamovače chrbtice a zadné snopce vonkajších šikmých brušných svalov.

Plank (doska) je najzákladnejší cvik na spevňovanie vnútorného svalstva (core). Dajte sa do polohy vzporu buď na dlane, alebo na predlaktia. Celé vaše telo musí byť v jednej línii. V tejto polohe vydržte 30 sekúnd. Opakujte 5 až 6-krát. Pozrite si aj roširujúce alternatívy tohto cviku - stačí cvičiť iba 3 minúty na sériu.